Yaklaşık 190 kişilik gazetecilerin ailelerinin de olduğu kafile, Kayseri Gazeteciler Cemiyeti tarafından 13-16 Eylül tarihleri arasında Batum ve Karadeniz gezisine katıldı.

Teşekkürlerimi ve temennilerimi en sonda belirtmek istiyorum.

Geziye yeşillere bürünmüş dağlar arasında kalan Trabzon ili Zigana’daki bir restoranda sabah kahvaltısı ile başladık. Daha sonra Maçka ilçesi Altındere Milli Parkı içerisinde bulunan Sümela Manastırı’nı uzaktan görme imkanı bulduk. Sarp kayalıklar üzerine kurulmuş bin 600 yıllık tarihe sahip Manastır tadilatta olduğu için bu tarihi mekanı dışarıdan izleyebildik. Ordulu rehberimiz sayesinde manastır hakkında epey bilgi sahibi olduk.

Rehber eşliğinde gezi hakkında uzun uzun bilgiler aldıktan sonra Ulu Önder Atatürk’ün tüm mal varlığını Türk milletine armağan ettiğini belirten vasiyetini yazdığı Atatürk Köşkü’ne geçtik.

Gözümüzde o günleri canlandıracak eşyaların halen korunduğu ve müze olarak gezilebilen köşke hayran kaldık. 1934 ve 1937 yıllarında iki kez bu Köşk’te kalan Atatürk’ün, vasiyetinin bir kısmını da bu Köşk’te yazdığı bilgilerini bir kez daha tazeledik. Büyük önderi rahmetle anarak o tarihi köşkte hatıra fotoğrafı çektirdik.

İlk geceyi Uzungöl’de geçirdik. Zamanında Haldizen isimli bir dere varmış. Yamaçlardan düşen kayalıkların Haldizen Deresi’nin önünü kapatmasıyla doğal güzelliği ile görenleri cezbeden Uzungöl oluşmuş.

Fotoğraflardan gördüğümüz bu güzelliği biz de canlı canlı görerek bol bol fotoğraf çektik. İkinci gün kafile Gürcistan’a geçti, komşu ülkeyi gezerek, orada bulunan eserler hakkında bilgi aldı.

Veeee ardından Rize Ayder Yaylası’na geçtik. Yaylalar sultanı olarak bilinen, dizilere ev sahipliği yapmış olan vadiyi içerisinde barındıran Ayder Yaylası…

Ayder Yaylasında Kaçkar Dağları Milli Parkı ve adeta gelin başındaki tülleri andıran Gelin Tülü Şelalesi’ni ziyaret ettik. Gözlerimiz adeta bayram ederek, yalancı cennet diye tabir edebileceğimiz doğa harikasına hayran kaldık. Gece ise Karadeniz sokaklarında kafelere uğradık. Canlı müzik olan kafede tüm gazeteciler, yöre halkı ile birlikte hem horon tepti, hem de erik dalı oynadı.

Çay fabrikası, Giresun’da fındık tesisleri ile Rize’de bez tesislerini gezdik, imalat aşamalarını gördük, bol bol Karadeniz çayı içtik ve buralarda alış veriş yapma imkanı bulduk. Bununla da kalmadı, Oğuz beylerinin, hakanların şehri olarak bilinen Ordu’yu ziyaret ettik. Teleferikle çıktığımız Boztepe’de öğle yemeği yiyip, burada şehri tepeden izleme şansı da yakaladık.

Son olarak Çorum’da ormanlık bir alanda akşam yemeği yiyip, ünlü leblebilerinden satın aldıktan sonra gece yarısı kente döndük.

Kazasız belasız gezimizi bitirdik, böylesine güzel bir organizasyona imza atan başta Kayseri Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Veli Altınkaya ile Metin Kösedağ olmak üzere emeği geçen tüm meslektaşlarıma teşekkür ederiz.