“35 yaş ve üstü kadınların çok fazla oyun içi ürün satın aldıklarını görüyoruz”
Dünyada Puzzle kategorisinin ilk sırada olduğunu söyleyen Kınay, oyuncu kitlesinin ise büyük bir çoğunluğunun kadınlardan oluştuğunu belirtti. Kınay, “Başta Amerika olmak üzere dünya çapındaki çoğu kadın oyuncu, Puzzle oyunlarını severek oynuyor. Ayrıca istatiksel veriler gösteriyor ki kadın oyuncular bir oyunu severse uzun süre oyunu oynuyorlar. Haliyle oyun stüdyolarının ve yayıncılarının tam olarak aradığı oyuncu kitlesi diyebiliriz. Satın alma oranlarını analiz ettiğimizde özellikle 35 yaş ve üstü kadınların çok fazla oyun içi ürün satın aldıklarını görüyoruz. Candy Crush, Homescapes, Gardenscapes ya da Royal Match gibi oyunları severek oynayan kadın oyuncular olduğu için oldukça başarılılar. Haliyle biz de tüm bu verileri analiz ettiğimizde geliştireceğimiz oyunların ana odağında kadın olmasına dikkat ettik. Bu yüzden Self-Publish giderken geliştirmeyi seçtiğimiz ilk oyun 'Fashion Challenge' oldu. Oyunumuzda konsepte uygun bir şekilde kıyafet seçmeye çalışarak, rakibinizden daha yüksek puan almaya çalışıyorsunuz. Ayrıca halihazırda geliştirmekte olduğumuz bir Casual/Puzzle oyunumuz da mevcut. Kadın kitlesi gerçekten mobil oyunları severek oynuyor ve eğer hoşuna giderse yüksek miktarlarda para harcamaktan da çekinmiyor” şeklinde konuştu.
“Türkiye mobil oyun yatırımı konusunda ilk sıralarda yer alıyor”
Türkiye’nin mobil oyun sektöründe artık söz sahibi olduğunu belirten Gökhan Kınay şunları söyledi:
“Ülkemizde çok ciddi başarılar ve aynı zamanda yeni yatırımlar görüyoruz. Buradaki başarımızın katlanarak artacağına eminim. Başta Amerika olmak üzere çoğu ülkeye bakarsanız ilk 10 oyundan en az 3’ü Türkiye’deki mobil oyun stüdyolarına ait. Hatta Dream Games’in geliştirmiş olduğu Royal Match oyunu uzun süredir ilk 10 arasında kendisini zincirlemiş durumda. Bu ülkemiz için de ayrıca bir gurur kaynağı. Yatırımlar ve kurulan yeni iş birlikleri sayesinde ülkemizde yeni başarılı stüdyoların ve oyunların çıkacağına eminiz. Ayrıca Türkiye, mobil oyun sektöründe yatırım konusunda da ilk sıralarda yer alıyor. Alınan yüksek yatırımlar basının da sürekli dikkatini çekerek paylaşılıyor. Alınan yatırımlarla birlikte daha fazla kullanıcıya ulaşan bu oyun stüdyoları ya da yayıncılar, gelirlerini çok kısa sürede katlayabiliyorlar. Türkiye, mobil oyun işini iyi çözdü. Bizler hem iyi oyuncularız hem de işimizi disiplinli bir şekilde yapıyoruz. Haliyle başarı da kaçınılmaz oluyor. Hatta Amerika’da popüler ilk 10 oyuna bakarsanız en az 3’ü her zaman Türkiye stüdyosu. Tüm bunlar bizler için gerçekten gurur verici.”